dijous, 26 de gener del 2012

Cocido montañés


Ahir va fer 24 anys que va morir la Montse, la germana del Joan. I per recordar un "cocido montañés" que es van cruspir ella i ell a Santander em vaig decidir a provar  fer-ho.
Vam buscar la recepta al Google: es posen en remull la nit abans les mongetes del ganxet i s'adoben les costelles de porc també la nit abans amb orenga, pimentó, sal, pebre, all trinxat, oli i aigua. Quan ens disposem a fer el cocido li treiem l'aigua a les mongetes les fiquem a l'olla amb un tall de cansalada, les costelles adobades, xoriço fresc, un os de codillo i mig peu de porc i tot cobert d'aigua i a bullir una hora i mitja a foc lent. Després afegim les patates, la col i pimentó dolç  durant uns 20 minuts més i al final quan quedin 10 minuts afegim la butifarra.
Com que el cocido era especial vaig anar als xinos i vaig comprar la bandeja per ficar tota la teca i uns bols superxulos per ficar les mongetes amb la col i les patates. No sé que faríem sense els xinos!!!
Ep, i per fer anar avall tot aquest tiberi, un somontano de Barbastro.
Aquest plat segur que al meu pare li encantaria.


2 comentaris:

Belen ha dit...

te una pinta increible, com sempre.... ara, aixo es alta cocina per a mi eh?

petons guapos!

Eva ha dit...

Aquest sí que estava bo, però qui té mèrit ets tu, 1+2=3, si les matemàtiques no em fallen, d'això sí que tu en saps.

Petons!!!!