diumenge, 14 de març del 2010

Cap de setmana culinari

Ahir dissabte arròs amb llamàntol (congelat, però cru, de la Sirena). Ho vaig fer amb la Thermomix. Quan vaig posar els trossos a la màquina em vaig espantar pel soroll que feia i vaig pensar que s'havia espatllat, però no, era el soroll que havia de fer. Quin susto!!! La recepta és per 4 persones, nosaltres com som 2 vam dividir els ingredients i no vam posar carxofes.

S'ha de seguir pas per pas:

1000 g de fumet de marisco
300 g de gamba arrocera
50 g de cebolla
90 g de tomate triturado
3 dientes de ajo
2 bogavantes, en trozos pequeños
100 g de aceite de oliva virgen extra
1 cucharadita de pimentón dulce
200 g de arroz
1-2 alcachofas cortadas en 8 trozos
Sal
1 cayena

1.Pele las gambas y reserve los cuerpos. Prepare el fumet (ver la receta en la pág.8) con las cabezas y las cáscaras. Lave bien el vaso y la tapa.
2.Ponga en el vaso los cuerpos de las gambas, la cebolla, el tomate y los ajos.Trocee programando 8 segundos, velocidad 6. Retire y reserve.
3.Ponga en el vaso el bogavante troceado y el aceite. Programe 15 minutos, temperatura Varoma, giro a la izquierda, velocidad cuchara.
4.Incorpore las verduras y las gambas reservadas. Sofría programando 7 minutos, temperatura Varoma, giro a la izquierda, velocidad cuchara. En los últimos 10 segundos, añada el pimentón por el bocal.
5.Agregue el fumet y programe 10 minutos, 100º, giro a la izquierda, velocidad cuchara.
6.Por último, añada el arroz, las alcachofas, la sal y la cayena (si la utiliza). Programe 13 minutos, 100º, giro a la izquierda, velocidad cuchara.

Vuelque sobre una cazuela de barro y sirva.

I avui per sopar he preparat aquest brioche amb sobrassada per celebrar, ara ja sé el resultat, el 3-0 del Barça amb el València.

Per cert la màquina del futur de la cuina fa 30X30 cm, això va per tu "anònima" (no sé com et dius). Tu també ets del Barça?

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola guapa, sóc culé i el meu marit és soci: "no hase falta desir nada más".
30x30 mmmm... doncs no és tant i menys ara que estem pensant en canviar de pis!
per cert, em dic Belén.
petons i gràcies per tota la info.