dissabte, 30 d’abril del 2011

Bacallà a la llauna

Aquest matí mentre esmorçàvem hem tingut la visita d'una papallona. Ha estat una bona estona prenent el sol a la nostra terrassa fins i tot m'ha donat temps d'agafar el móvil i fer-li unes quantes fotos, semblava que estiguès posant, a què és maca?


Us presento a la Tere, és a ella a qui li compro el bacallà, el té boníssim, bé el bacallà, la moixama, les olives i tot el que veièu a la foto, tot està boníssim. La parada la té passant Avda. Madrid, al carrer Joan Güell, just al costat de la parada de l'Anna la meva peixatera, són veïnes de parada i s'avenen molt entre elles. Així que quan vaig de compres faig el recorregut, primer vaig a l'Anna a comprar el peix i després a la Tere a comprar aquestes bones viandes.


Avui ha tocat fer bacallà a la llauna, típic de la cuina barcelonesa, hem de fer país. Enfarinem els lloms de bacallà desalats i sense espines ni escames, els fregim i els col·loquem en una safata. A l'oli del bacallà fregim dos dents d'all tallats a làmines, quan comencin a daurar-se afegim pebre vermella i un got de vi blanc per evitar que es cremi. Tirem la salsorra per sobre del bacallà amb una mica de julivert i ho fiquem al grill del forn fins que els alls agafin color.



El bacallà ens ha fet recordar l'any 2001 que vam anar a Estoril a veure les motos, just aquest cap de setmana hi han motos a Estoril. A Lisboa hi havia tot un carrer on veníen bacallà, tot un esplectacle. Recordo que vam estar tres dies i l'últim dia era dilluns, amb la qual cosa vaig demanar vacances, el meu coordinador em va dir que no podíem coincidir tres persones amb vancances, osigui, ell, la Gemma ( una tia collonuda) i jo. I ella, sense dir jo res, va renunciar al seu dia de vacances perquè m'ho pogués agafar jo, si el coordinador ho va fer per fotre'm no li va sortir bé, no contaria amb el seu gest altruista. La Gemma és molt bona persona no només per això sino per moltes més coses. Gràcies Gemma!!!


5 comentaris:

Belen ha dit...

t'he dit que m'encanta el bacallà? a casa ens agrada a tots molt.... jo també tinc una bacallaneria de confiança per aquí pel barri.

quina gran persona la gemma, això no ho fa tothom, clar que segurament t'ho mereixes eva, pq tú també ets collonuda guapa!

petons

Eva ha dit...

La Gemma és d'aquelles persones amb les que t'hi trobes a gust, i t'agrada la seva companyia.


Petons Belen, guapíssimaaaaa!!!, tu també has de ser bona persona per aguantar els rotllos dels nostres blogs, jejejeje.

Belen ha dit...

no, no sóc bona persona! tinc molt mala llet... sóc "tremenda".
pensava q amb la maternitat m'aniria a menys però que va!

apa, petons.

pd: tinc l'estomac fatal avui, si publiques res que sigui light!

Mesilda ha dit...

Que bo!!Sin duda el bacalao es mi pescado favorito,cuando lo preparo nunca hay quejas....nos gusta a todos.
Besets.

Eva ha dit...

Belen, què et passa, te encuentras mal o algo???, bé que no sigui res, cuida't!!!

Petons